Tässä alkaa olla varmasti viimeiset viikot käsillä ennen varsinaisen asiakastyön alkua. Viime viikolla astui voimaan kaikki asiakastyöhön liittyvät vakuutukset ja Carelina vietiin sekä työnantaja- että ennakkoperintärekistereihin. Virallisista puolista kesken on oikeastaan enää ensiaputaitojen päivitys (koulutus pitää toistaa kolmen vuoden välein), joka sekin tulee hoidettua tämän viikon torstain ja perjantain koulutuksessa. Varmistin vanhalta työnantajalta, että lääkehoidonkoulutus (LOVe) on voimassa, joten lääkehoidon koulutuksen uusimista ei tarvi miettiä vielä.
Kotisivujen ensimmäinen epävirallinen versio pitäisi valmistua tällä viikolla. Kunhan siihen tehdään tarvittavat muutokset toiveitteni pohjalta, kotisivut tullaan avaamaan osoitteessa www.carelina.fi. Ilmoitan kunhan linkki alkaa toimimaan. Käyntikortit hain viime viikolla. Mielestäni kortti on todella onnistunut!
Kuljetusfirma toi eräänä päivänä neljä pahvilaatikollista hoitotarvikkeita. Kokosin niistä itselleni ja sijaiselle hoitotarvikelaukut, loput tarvikkeet odottavat varastostoituna. Olen tässä samalla kilpailuttamassa erilaisia hoitolaukkuja, johon painatettaisiin Carelinan logo. Olisi aika hienoa kulkea oman firman laukku matkassa. Kassin ohella voisi teettää joitain paitoja, kyniä yms. Tärkein tilattava tuote on kuitenkin hoitotunikan rintaan tuleva kuvallinen nimikortti.
Olen taas saanut kouluttautua erinäisissä koulutuksissa, eilen iltapäivällä oli jälleen yksi uusi sellainen. Huikeinta tietosisältöä on tainnut olla TESO ry:n koulutuksessa "Sote-yrittäjyys tänään ja huomenna". Sote-uudistus, hankintalaki, sosiaali- ja terveydenhuollon järjestämis- ja rahoituslaki, sosiaali- ja terveydenhuollon valtakunnallinen valvontaohjelma, omavalvontasuunnitelma yms. saattavat kuulostaa todella kuivalta äkkiseltään, mutta tämä kaikki tieto on kullanarvoista silloin kun kyseessä on oma yritys! Joudun itse olemaan vastuussa siitä, että kaikki toiminta toteutuu sääntöjen ja lakien mukaan.
Carelinan on tarkoitus liittyä Tampereen Kotitoriin palveluntuottajaksi. Tämä tarkoittaa sitä, että asiakkaat saavat valita yksityiset sote-palvelunsa Kotitorin palveluntuottajien listalta. Jotta palveluntuottajaksi pääsee, pitää palauttaa iso pino papereita ja lomakkeita. Olenkin tässä kirjoitellut mm. toimintasuunnitelmaa, täydennyskoulutussuunnitelmaa ja aloittanut omavalvontasuunnitelmaa. Lisäksi pitää olla selvitettyinä mm. varamiesjärjestely poikkeustilanteita varten ja menettely suullisen ja kirjallisen asiakaspalautteen käsittelyyn (asiakastyytyväisyyttä pitää seurata systemaattisesti). Lisäksi pitää tietenkin olla lähetettynä AVI:n lupa, todistus YEL-vakuutuksesta ja potilastyöhön liittyvistä vakuutuksista, todistus eri rekistereihin kuulumisesta yms.
Carelinalla alkaa olla jo ihan kiva sijaislista eri hoitoalan ammattilaisista, joille voin soitella tarvittaessa. Edelleen saa ilmoittautua soittolistalle osoitteeseen sini.havukainen@carelina.fi. Kirjoitin sijaisille ja tuleville työntekijöille 18 sivuisen perehdyttämisoppaan ja tilasin eri kokoisia hoitotunikoita työvaatteiksi. Sijaisten palkkaaminen hoituu Valtti Henkilöstöratkaisujen kautta.
Asiakastietojärjestelmän luomisen kanssa on mennyt melkoisesti aikaa (jotta sinne saadaan syötettyä kaikki eri palvelut hintoineen), mutta kun ne on kerran sinne luotu, uskon että sitä on helppo käyttää. Ainakin palvelu ja opastus on ollut ystävällistä ja vastaukset kysymyksiin on tullut nopeasti. Lisäksi helpottaa kovasti tieto, että kyseessä tulee olemaan ns. auditoitu asiakastietojärjestelmä, joten se tulee olemaan yhteensopiva syksyllä alkavan Kanta-rekisterin ja tulevaisuudessa alkavan Kansa-rekisterin kanssa. Tässä alkaa olla aika lailla jo virallinen puoli kasassa, joten nyt on aika alkaa tosissaan suunnitella markkinointia.
Kotisivujen ensimmäinen epävirallinen versio pitäisi valmistua tällä viikolla. Kunhan siihen tehdään tarvittavat muutokset toiveitteni pohjalta, kotisivut tullaan avaamaan osoitteessa www.carelina.fi. Ilmoitan kunhan linkki alkaa toimimaan. Käyntikortit hain viime viikolla. Mielestäni kortti on todella onnistunut!
Kuljetusfirma toi eräänä päivänä neljä pahvilaatikollista hoitotarvikkeita. Kokosin niistä itselleni ja sijaiselle hoitotarvikelaukut, loput tarvikkeet odottavat varastostoituna. Olen tässä samalla kilpailuttamassa erilaisia hoitolaukkuja, johon painatettaisiin Carelinan logo. Olisi aika hienoa kulkea oman firman laukku matkassa. Kassin ohella voisi teettää joitain paitoja, kyniä yms. Tärkein tilattava tuote on kuitenkin hoitotunikan rintaan tuleva kuvallinen nimikortti.
Nyt on ostettuna hoitotunikan kanssa sävy sävyyn sopivat hoitosaappaat suihkutuksia varten. Pitäähän sitä olla tyylille ja yrityksen värimaailmalle uskollinen joka suhteessa! |
Olen taas saanut kouluttautua erinäisissä koulutuksissa, eilen iltapäivällä oli jälleen yksi uusi sellainen. Huikeinta tietosisältöä on tainnut olla TESO ry:n koulutuksessa "Sote-yrittäjyys tänään ja huomenna". Sote-uudistus, hankintalaki, sosiaali- ja terveydenhuollon järjestämis- ja rahoituslaki, sosiaali- ja terveydenhuollon valtakunnallinen valvontaohjelma, omavalvontasuunnitelma yms. saattavat kuulostaa todella kuivalta äkkiseltään, mutta tämä kaikki tieto on kullanarvoista silloin kun kyseessä on oma yritys! Joudun itse olemaan vastuussa siitä, että kaikki toiminta toteutuu sääntöjen ja lakien mukaan.
Carelinan on tarkoitus liittyä Tampereen Kotitoriin palveluntuottajaksi. Tämä tarkoittaa sitä, että asiakkaat saavat valita yksityiset sote-palvelunsa Kotitorin palveluntuottajien listalta. Jotta palveluntuottajaksi pääsee, pitää palauttaa iso pino papereita ja lomakkeita. Olenkin tässä kirjoitellut mm. toimintasuunnitelmaa, täydennyskoulutussuunnitelmaa ja aloittanut omavalvontasuunnitelmaa. Lisäksi pitää olla selvitettyinä mm. varamiesjärjestely poikkeustilanteita varten ja menettely suullisen ja kirjallisen asiakaspalautteen käsittelyyn (asiakastyytyväisyyttä pitää seurata systemaattisesti). Lisäksi pitää tietenkin olla lähetettynä AVI:n lupa, todistus YEL-vakuutuksesta ja potilastyöhön liittyvistä vakuutuksista, todistus eri rekistereihin kuulumisesta yms.
Carelinalla alkaa olla jo ihan kiva sijaislista eri hoitoalan ammattilaisista, joille voin soitella tarvittaessa. Edelleen saa ilmoittautua soittolistalle osoitteeseen sini.havukainen@carelina.fi. Kirjoitin sijaisille ja tuleville työntekijöille 18 sivuisen perehdyttämisoppaan ja tilasin eri kokoisia hoitotunikoita työvaatteiksi. Sijaisten palkkaaminen hoituu Valtti Henkilöstöratkaisujen kautta.
Asiakastietojärjestelmän luomisen kanssa on mennyt melkoisesti aikaa (jotta sinne saadaan syötettyä kaikki eri palvelut hintoineen), mutta kun ne on kerran sinne luotu, uskon että sitä on helppo käyttää. Ainakin palvelu ja opastus on ollut ystävällistä ja vastaukset kysymyksiin on tullut nopeasti. Lisäksi helpottaa kovasti tieto, että kyseessä tulee olemaan ns. auditoitu asiakastietojärjestelmä, joten se tulee olemaan yhteensopiva syksyllä alkavan Kanta-rekisterin ja tulevaisuudessa alkavan Kansa-rekisterin kanssa. Tässä alkaa olla aika lailla jo virallinen puoli kasassa, joten nyt on aika alkaa tosissaan suunnitella markkinointia.
Tsiisus tätä suomen byrokratiaviidakkoa, tsemppiä.
VastaaPoistaKiitos :) Joo, voin sanoa, että näistä alkuvalmisteluista on hyvin pieni osuus sitä, että olen perustanut yrityksen. Mutta kun kyseessä on sote-alan yritys, niin dokumenttia ja selvitystä tarvitaan jokunen paperi lisää :)
PoistaOn tämä tyttö sitkeää sorttia :)
PoistaIhmettelemme, miten iilmitulleet feikit ovat alalle päässeet!
VastaaPoistaIhailumme.
:D Samaa olen miettinyt :D
Poista